wtorek, 27 listopada 2012

Nowoczesne ogrodnictwo - co o nim sądzisz?

Zastanawiam się, czy podobają Wam się nowoczesne ogrody? Niektórzy moi znajomi lubią właśnie taki design, inni z kolei wolą bardziej przytulne przestrzenie, jeżeli można tak powiedzieć o ogrodzie. W tym poście postanowiłem zamieścić trochę moich przemyśleń na temat nowoczesnego ogrodnictwa. Ciekaw jestem, czy zgadzacie się z moimi poglądami:)

Otóż nowoczesne ogrodnictwo kojarzy mi się przede wszystkim z mniejszymi przestrzeniami. Dlaczego? Wydaje mi się bowiem, ze taki charakter mają zazwyczaj ogrody miejskie, które nie są przecież bardzo duże. Czasami mieszczą się na dachach budynków, albo są to zazwyczaj małe prostokątne place przy szeregowcach.


Nowoczesny ogród musi być przede wszystkim funkcjonalny, ponieważ będą z niego korzystały osoby, które nie mają dużo czasu na prace ogrodowe. Z takimi ogrodami zazwyczaj kojarzy mi się równo przycięta trawa, niewielki taras, na którym można urządzać przyjęcia i oczko wodne z fontanną, które nie tylko ładnie wygląda, ale daje przyjemny szum wody. Oczywiście w takim ogrodzie widziałbym również trochę kwiatów i krzewów, które nadadzą mu trochę kolorytu i wypełnią przestrzeń.


Nowoczesny ogród, to również nowoczesne ogrodzenia, a nowoczesne ogrodzenia to dla mnie ogrodzeniegabionowe:) Myślę, że sprawdziłyby się ode bardzo dobrze w takim nowoczesnym ogrodzie, ponieważ są bardzo oryginalne, a poza tym chronią przed hałasem i wścibskim wzrokiem sąsiadów. Na pewno dobrze wyglądałyby w wypełnione kamieniami, z których to zrobione byłyby również ścieżki.

Ciekaw jestem, czy zgadzacie się z moimi przemyśleniami. A może macie jakieś inne wyobrażenie na temat nowoczesnych ogrodów? Zapraszam do dyskusji w komentarzach:)

1 komentarz: