piątek, 7 czerwca 2013

Co słychać w Waszych ogrodach?

Na dworze coraz cieplej, a w ogródkach coraz piękniej. Ostatnio udałem się na spacer po moim mieście, żeby zobaczyć, jakie w tym roku zapanowały trendy w ogrodnictwie. Muszę Wam powiedzieć, że byłem bardzo mile zaskoczony, jak ludzie dbają o swoje ogrody.

Kiedy tylko wyjrzy słońce i temperatura trochę się podniesie od razu w każdym ogrodzie można zauważyć przynajmniej jedną osobę, która sadzi kwiaty, przycina krzewy, albo kosi trawę. Ja jestem tym oczarowany, ponieważ uważam, że praca w ogrodzie przynosi same plusy. Można się wówczas odprężyć, wyciszyć, przemyśleć różne sprawy, a co najważniejsze pobyć trochę na świeżym powietrzu.


Przechadzając się tak ulicami mojego miasta zauważyłem, że obecnie wiele osób rezygnuje z tzw. ogródków warzywnych, zastępując je klombami, albo trawą. Jest to spowodowane zapewne tym, że obecnie świeże warzywa można dostać w każdym sklepie, ale moim zdaniem nie ma to jak warzywa z własnego ogródka, więc ja bym tak szybko nie rezygnował z przydomowego warzywniaka.


Powiem Wam, że zaskoczyły mnie również nowo pobudowane domy. Myślałem, że ogródek to będzie ostatnia rzecz, która powstanie przy takim domu, a tymczasem okazało się zupełnie odwrotnie. Czasami dom był jeszcze nie do końca wykończony, a ogródek prezentował się pięknie. Co więcej, zauważyłem, że wiele osób inwestuje w ogrodzenia gabiony i muszę Wam przyznać, że wyglądają one naprawdę imponująco.


Jeżeli chodzi o balkony, czyli takie mini ogródki, to sytuacja wygląda średnio. Niektórzy naprawdę przykładają się do tego, żeby wyglądały one ładnie, inni traktują je jak przechowalnie rowerów i innych sprzętów. Moim zdaniem warto zadbać o ten kawałek przestrzeni, ponieważ można tam naprawdę przyjemnie spędzić czas.    


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz