sobota, 6 października 2012

Co to są gabiony?


No to dzisiaj trochę o gabionach. Czym w ogóle są i dlaczego tak mi się podobają?:) Pierwszy raz ogrodzenie gabionowe zobaczyłem u mojego znajomego, który wybudował dom i zaprosił kilku przyjaciół na grilla. Na początku myślałem, że był to jego autorski pomysł, ale później wyjaśnił mi, że jest to rozwiązanie, które zobaczył, gdy był za granicą i które powoli wchodzi do Polski.

http://www.ecofence.pl/produkty/ogrodzenia-gabiony/gabiony-saksonia/

Gabiony to kosze z metalowej siatki o różnej wielkości oczek, które można wypełniać dowolny materiałem, np. kruszonym kamieniem, szkłem, a nawet plastikowymi butelkami. Jednym słowem każdy może wybrać, to co mu się podoba i oczywiście jest w miarę wytrzymałe. Bez sensem byłoby uzupełnienie gabionów papierem, korą, które pod wpływem wody, po prostu się rozmiękną, lub rozpadną się. Kosze gabionowe można również wypełnić pnącymi roślinami, co wygląda bardzo efektownie.

http://www.ecofence.pl/produkty/kaskady-wodne/

Idea ta bardzo mi się spodobała, ponieważ lubię otaczać się oryginalnymi rzeczami i mieć duży wpływ na to, jak wygląda otoczenie, w którym mieszkam. Oczywiście najczęściej gabiony wykorzystuje przy tworzeniu ładnego ogrodzenia, ale równi dobrze można z gabionów wykonać śmietnik, składzik gospodarczy, kaskadę wodną, czy np. grilla. Kosze gabionowe często przyrównuje się do klocków, z których można budować dowolne przedmioty i w ten sposób kształtować przestrzeń wokół siebie.

http://www.ecofence.pl/produkty/architektura-ogrodowa/skladzik-gospodarczy/

Dzięki temu, że kosze można wypełnić dowolny materiałem, powstają piękne elementy, kształtujące cudowną przestrzeń, w której na pewno miło będzie wypoczywać i spędzać czas.  

1 komentarz:

  1. Solidnie napisane. Pozdrawiam i licżę na więcej ciekawych artykułów.

    OdpowiedzUsuń